Ristiveto maaten taljassa

Ristiveto maaten taljassa

Ristiveto maaten taljassa rasittaa äärimmäisen hyvin hartialihaksen takaosaa. Ristiveto maaten taljassa – liikkeessä on hyvä muistaa, että tätä liikettä ei tehdä raskailla painoilla, sillä raskailla painoilla tehtäessä liikkeen suoritustekniikkaa kärsii helposti ja silloin liikkeestä ei saada mitään hyötyä irti. Tee liike siis sellaisilla painoilla, joilla saat hyvän tuntuman takaolkapäisiin ja liikkeen suoritustekniikka pysyy kunnollisena. Liikkettä voidaan tehostaa tekemällä hyvin hitaita toistoja. Tee liikerata aina loppuun asti. Ristiveto maaten taljassa – liikkeessä on hyvä tehdä suuria toistomääriä noin 15-20 ja sarjoja 3-5.

 

Tässä teille vielä ohjeita ristiveto maaten taljassa – liikkeen suoritustekniikasta:

1. Aseta penkki taljojen keskelle. Ota oikealla kädellä vasemman puoleisesta yläkahvasta kiinni ja sama toisinpäin.

2. Asetu kahvat ristikkäin kädessäsi penkille makaamaan.

3. Alkuasennossa kätesi pidä kätesi hieman koukussa, mutta ei liikaa.

4. Lähde tekemään liikettä rauhallisesti. Vedä hartiat ja kädet kyynärpääjohtoisesti taaksen suunnilleen penkin tasolle.

5. Vie kädet takaisin alkuasentoon jarruttaen.

6. Liikkeessä on hyvä tehdä suuria toistomääriä noin 15-20 ja sarjoja 3-5.

 

Lopuksi vielä lyhyt pätkä videomateriaalia ristiveto maaten taljassa – liikkeen suoritustekniikasta: