Ojentajapunnerrus istuen käsipainolla

Ojentajapunnerrus istuen käsipainoilla on tehokas ojentajalihasliike, joka vaatii kokemusta.

Liikesarjan vaiheet:

1. Istuudutaan penkille. Mieluiten sellaiselle, missä on hartioita malampi selkänoja tai normaalille penkille. Liikettä tehdessä on ehdottoman tärkeätä, että selkä pysyy suorassa ja vyön käyttäminen on suositeltavaa.

2. Tartutaan käsipainosta siten, että se lepää kämmenien päällä ja nostetaan käsipaino lähes suorille käsille hieman pään takapuolelle. Käsipainon tanko on suljettuna peukaloiden ja etusormien muodostamaan reikkään. On ehdottoman tärkeätä, että käsipaino on tiukasti tuettuna koko liikesuorituksen ajan.

3. Lähdetään laskemaan käsipainoa kohti yläselkää ja kun käsivarret ovat lähes vaakatasossa, pysäytetään liike ja nostetaan tanko takaisin aloitusasentoon.

4. Toistetaan liikettä.

Joitain lisäneuvoja ojentajapunnerrukseen käsipainoilla tekemiseen:

1. Liikkeen voi tehdä myös seisten, mutta tärkeää on tarkkailla, että selkä pysyy suorassa koko liikesuorituksen ajan. Välttyäkseen vammoilta on erittäin tärkeätä käyttää vyötä.

2. Painojen kasvaessa on vaikeata saada käsipaino nostettua suorille käsille aloituksessa. On hyvä pyytää jota kuta auttamaan aloituksessa ja liikesuorituksen viimeisissä rutistuksissa. Myös painon nostamisessa pois sama kaveri voi auttaa. Näin vältytään turhilta tapaturmilta.

Video ojentajapunnerrusesta käsipainoilla: