Rannekääntö käsipainolla myötäotteella seisten

Rannekäännöt suoritetaan yleensä penkillä, mutta se on mahdollista tehdä myös seisten, vaikka pelkästään käsipainolla. Käsipainoilla tehtynä rannekääntö on helpoa tehdä, vaikka kotona.

Liikesarjan vaiheet:

1. Otetaan myötäote käsipainosta ja seisotaan tukevassa asennossa.

2. Taivutetaan aavistuksen verran kyynerpäätä ja nostetaan käsivartta hieman etuasentoon. Toisella kädellä voidaan tukea kyynerpäästä.

3. Lähdetään taivuttamaan rannetta eteenpäin, niin ylös kuin ranne luonnollisesti menee ja pysäytetään liike.

4. Lähdetään rauhallisesti taivuttamaan rannetta aluksi aloitusasentoon ja siitä sitten taivutetaan rannetta taakse päin niin ylös kuin se luonnollisesti taipuu.

5. Toistetaan liikettä ja vaihdetaan kättä.

Joitain lisäneuvoja:

1. Tärkeätä on tehdä liike niin hitaasti kuin mahdollista. Kun käsipainoa lasketaan tehdään se rauhallisesti ja laitetaan koko ajan vastaan. Näin koko liikesarjan ajan käsivarsilihaksissa säilyy jännitys.

2. Tärkeää on pitää liikkeessä hyvä tasapaino, jolloin jalat ovat tukevasti maassa ja selkä pysyy koko liike suorituksen ajan suorassa. Tehdään työtä kyynärvarsilla, eikä keholla. Tukemalla toisella kädellä kyynerpäätä saadaan liikkeeseen mukava hallinnantunne.

Video rannekäännöstä käsipainolla myötäotteella seisten: