Hauiskääntö käsipainoilla

Hauiskääntö käsipainoilla on hyvä hauisilihasliike ja sen tekeminen onnistuu, vaikka kotona käsipainoilla.

Liikesarjan vaiheet:

1. Otetaan kumpaankin käteen käsipainot ja suoristetaan kädet kylkien viereen siten, että ranteet ovat suorassa.

2. Otetaan hartioiden levyinen tukeva haara-asento ja varmistetaan, että selkä pysyy suorana.

3. Lähdetään koukistamaan käsiä ja suunnataan painot olkapäiden ja rintalihaksen väliä kohti samalla ranteita kääntäen.

4. Kun käsipainojen päät koskettavat kehoa, lasketaan painot hitaasti alas aloitusasentoon.

5. Toistetaan liikettä.

Joitain lisäneuvoja hauiskääntöön käsipainoilla:

1. Tärkeätä on keskittyä pitämään keskivartalo ja kyynerpäät vartalon vieressä paikallaan sarjan ajan. Näin varmistuu se, että tehdään ainoastaan hauislihaksilla työtä, eikä kehitetä keskivartalon lihaksia.

Video hauiskäännöllä käsipainoilla:

Tämä video on selkeä malli siitä, miten hauiskääntö käsipainoilla kannattaa suorittaa.